onsdag den 25. april 2012

De dyre telefonmøder

For nogle uger siden afholdt jeg en præsentation, hvor jeg blandt andet gennemgik prissætningen på telefonmøder i Danmark. Efterfølgende fik jeg en del spændende feedback især relateret til et postulat, som flere mente måtte være en fejl, men nu skriver jeg det sort på hvidt, for at vise at jeg stadig mener det:
”90 % af alle danske virksomheder betaler i dag for meget for deres telefonmøder - og størstedelen gør det også, når de lige har forhandlet nye priser.”
Det er egentlig ret paradoksalt, når man tænker på verdens finansielle klima og mange virksomheders fokus på effektiviseringer og besparelser. Men her er et område, der dels er tilpas niche til at det bliver lidt gemt og glemt, og dels sørger udbyderne for at markedet på ingen måde er transparent.
Men hvis alternativet på kort eller lang sigt er, at man mister gode kolleger, så er valget ret nemt. Få uafhængig rådgivning, få den rigtige pris…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar